Speedy Coach

Door Joke Bruggenkamp
Om een transfomatie bij je cliënt te bereiken, moet je stil kunnen staan
Jij wilt als coach natuurlijk meters maken! Snel effect sorteren en je cliënt veel waarde bieden. Ben jij briljant als het gaat om werken met het veranderen van denken of het anders aanpakken van situaties, maar vind je het lastig als het moeizaam gaat of als er teveel gevoel bij komt kijken?
Als je echt effectief wilt zijn, zul je ook aan de slag moeten met de onderlaag, het gevoel.
En daarvoor is het belangrijk dat je ook langzaam kunt gaan. Dat je in kunt checken bij je cliënt, dat je mee kunt voelen en zijn of haar (en je eigen) gevoel kunt verdragen.
Klopt het dat als je cliënt weerstand voelt, en langzamer gaat, dat jij dat dan vervelend vindt? Omdat je niet goed weet hoe je om moet gaan met een cliënt met irritatie, angst of veel verdriet? Of omdat het jou het gevoel geeft dat je het niet goed doet?
Het is logisch dat je dit gevoel hebt: als de ander jou niet goed vindt, kan hij of zij het je moeilijk maken. Ze kunnen tegen je zeggen dat ze je niet zo bijzonder vinden, dat ze niets van je leren of dat je je geld niet waard bent. En ze kunnen ook nog een vervelende review op je google pagina achterlaten.
Dus je cliënten kunnen potentieel gevaarlijk voor je zijn. Je onrustige, gespannen gevoel klopt dus. Het wil je als het ware waarschuwen dat je even moet opletten en een tandje moet bijschakelen of juist even beter moet aansluiten. Omdat je je cliënt aan het verliezen bent. Hartstikke handig dus dat gevoel als waarschuwingsmethode!
Als je gevoel te sterk wordt en je niet goed meer kunt functioneren (je klapt dicht, raakt te geirriteerd of wordt heel erg onrustig), dan heeft je cliënt op één van jouw emotionele blauwe plekken gezeten. Het is goed om te weten waar je eigen blauwe plekken zitten. Die kun je niet oplossen, maar je kunt ze wel minder gevoelig maken door er even goed voor te zorgen.
In de cursus gaan we hier uitgebreid op in, in een veilige omgeving. Want voordat je goed voor je client kunt zorgen, moet je eerst goed voor jezelf zorgen!
Gevoel is een systeem, net als bijvoorbeeld je stofwisseling. Als je weet hoe dat werkt, de logica in gevoel leert zien, dan kun je surfen op je gevoel én op dat van je cliënten en kun je zorgen voor echte transformaties!
Wil jij ook een echte transformatiecoach worden, die:
* snel en effectief to the point komt
* aan de slag gaat met de onderlaag
* die niet meer onzeker wordt in een gesprek
* die klanten veel waarde biedt, waardoor ze je ook graag meer willen betalen?
Leer dan hoe je gevoel werkt en wordt zelfverzekerd en super succesvol!
Deze website is met zorg gemaakt en grondig gecheckt. Ondanks deze zorgvuldigheid kunnen er (type-)fouten voorkomen. Er kunnen dan ook geen rechten worden ontleend aan deze website.
Recente berichten
Get In Touch
- Robert Schumanstraat 38, 9728 SK Groningen
- secretariaat@flonker.nl
- +31 620902613